Groeien met je bedrijf? 

Volg het jaartraject van Groei met je bedrijf

Zoek je een goede ondernemerscoach voor de groei van je bedrijf? Bij ons krijg je er zelfs drie! Drie experts met gezamenlijk ruim 40 jaar ervaring, zetten al hun kennis in om jou verder te helpen. Je kunt starten wanneer het jou uitkomt.  
 
BedrijfsgroeiIneke Swart van Inique4U helpt je met structuur aanbrengen, procesbegeleiding en tools die je kunt inzetten.

Adinda Keizer van Vindjeklant.nl zet je op scherp met je missie en visie en kijkt met je mee welke commerciële kansen er zijn om je bedrijf te laten groeien.

Renate Termaat van Cloudtraffic pakt het online marketinggedeelte met je op zodat je in zoekmachines en op Social Media vindbaar bent.

Het Groeitraject is maatwerk. Iedere ondernemer is tenslotte uniek. De onderwerpen die in ieder geval aan bod komen zijn:  

1. Braindump 

Om aan het jaartraject te starten is ruimte in je hoofd én op je bureau belangrijk. Tijdens deze sessie gaan we samen aan de slag om alles uit je hoofd en van je bureau te verzamelen en te ordenen. Na deze sessie heb je overzicht over je werkzaamheden en is er ruimte om met het traject van start te gaan. 

2. Missie en visie 

Om je doel te bepalen gaan we aan de slag met jouw missie en visie. Waar sta jij voor met je bedrijf? Wat is je identiteit? Wat wil je bereiken? Zonder te vervallen in dikke boekwerken brainstormen we samen over al jouw plannen.  

3. Positionering

Waarom moet de klant met jouw bedrijf zaken doen? Wat zijn de USP’s? Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend ten opzichte van de concurrentie?  Na deze sessie heb je de 5 Merkwaarden voor jouw bedrijf helder. Dit is het startpunt voor een optimale groei van je bedrijf.  

 

4. Commerciële boodschap

Wat is jouw verhaal? Wat wil je dat anderen over jouw bedrijf vertellen? Door de Merkwaarden te combineren met wat je doet, krijg je een unieke pitch die past bij jouw groeiende bedrijf. Deze commerciële boodschap kun je wee gebruiken in je sales en marketing.  

5. Website optimalisatie

Na het bepalen van de positionering van je bedrijf kijken we naar jwebsite. Sluit deze aan bij jouw doelgroep? Wordt er gebruik gemaakt van duidelijke (niet technische) taal en van zoektermen waar jouw ideale klant gebruik van maakt? We kijken samen naar de opbouw van je website op het gebied van vindbaarheid in Google en naar de gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker.  

6. Sales & Marketingstrategie 

Wat zet je in om de groei van je bedrijf te bevorderen? Wat zijn je doelstellingen en hoe ga je deze realiseren?  In deze sessie worden je groeiambities in concrete plannen omgezet en weet je welke mogelijkheden je kunt inzetten om de groei te realiseren.  

 

7. Planning groei 

Hoe zorg je ervoor dat je de gegeven handvaten om zet in resultaat? Maak een realistische planning, rekening houdend met je beschikbare tijd, maar wél met de ambitie om ruimte te plannen voor je groeidoelen. Er zijn verschillende mogelijkheden, maar we kijken welke manier het beste bij jou past. 

8. Tools om te groeien

Er zijn zoveel tools en apps die je ondernemersleven leuker, effectiever en efficiënter maken. Kijkend naar wat bij jou en je onderneming past, zetten we die tools in die hiertoe bijdragen. Hiermee hou je tijd over en sluiten systemen beter op elkaar aan.  

9. Vindbaarheid (SEO)

Nadat we gekeken hebben naar de juiste zoektermen, gaan we de website verder optimaliseren voor de gratis zoekresultaten van Google. We kijken naar de menustructuur, gebruik van de zoekwoorden op de pagina’s en het inzetten van blogs. Verder kijken we hoe we jouw Google mijn bedrijf pagina kunnen optimaliseren. 

10. Online Adverteren (SEA)

Er zijn diverse mogelijkheden om via online Adverteren nieuwe klanten aan te trekken. Dit kan met Google Ads, maar ook met adverteren op social media kanalen, via andere marketplaces of een nieuwsbrief. Samen kijken we wat past in jouw plan van aanpak en hoe je dit kunt doen.  

11. Social Media en Content Creatie

Als de website en vindbaarheid in orde zijn, gaan we kijken hoe we content kunnen creëren. Met deze content kun je je zichtbaarheid op social media kanalen verhogen. Daarnaast gaan we kijken welke tools je kunt gebruiken om het posten op social media beter te kunnen managen.  

12. Continuïteit groei

Gedurende het traject heb je gebouwd aan je merk, je zichtbaarheid en je onderneming. Hoe zorg je ervoor dat je dit consequent tot uitvoer brengt en daar waar gewenst bijstuurt? We kijken naar jouw workflows  en bijstuur-momenten. Denken na over accountability en zetten piketpaaltjes voor de komende maanden. Na afronding van het gehele traject ben je verzekerd van voldoende ankerpunten om dit traject tot een blijvend succes te maken.

Resultaat na het volgen van het Groeitraject 

> Duidelijke groeistrategie 
> Persoonlijke ontwikkeling als ondernemer 
> Vergroting van de zichtbaarheid
>Tools en tips om de continuïteit van de bedrijfsgroei te waarborgen